söndag 8 maj 2011

Plötsligt händer det!

Hej hej!

Oj,nu blev det visst en liten bloggpaus här! Dagarna seglar som vanligt förbi i svindlande fart och man vill som stanna tiden en stund,för det är ju så underbart härligt ute nu.Välkommen sköna maj,du är efterlängtad!

Det är söndag eftermiddag och helgen har gått i jobbets tecken.Jag har avverkat två sega jobbnätter och nu känns det skönt att ha dom gjorda.


Plötsligt händer det! Saker som man länge velat ha kommer till en,på ett eller annat sätt....I vintras fick jag tre fina saker som jag länge har suktat efter.Det var när en bekant höll på att röja och rensa i sin källare som dom dök upp och vilken tur att jag var där just då!

En aning märkligt egentligen då jag tänker på det,men det var väl meningen att dom skulle flytta hem till just mig!
Ett charmigt gammalt strykjärn! Tycker så mycket om det,men har inte hittat den ultimata platsen åt det än...Just nu står det på kistan i hallen.



En fin gammal mjölkkanna! Tyckte den passade bra på loppisfyndade mjölkpallen.


Mysigaste sjalen! Oj oj vad jag älskar den här! Använde den flera gånger i vintras.Så skön att slänga över axlarna då man känner sig lite frusen,eller så kan man ju alltid vira den runt halsen under jackan.Värmer såå skönt!Används helt säkert framöver också,då dom lite svala sommarkvällarna kommer.


Ikväll ska jag nog unna mig ett glas rött och göra lite 'helg' efter mina jobbnätter.Oftast infinner sig en skön känsla i kroppen då jag vet att nätterna för den här gången är avklarade,och förhoppningsvis kan jag sova gott i natt,för det är välbehövligt.


Skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar