torsdag 12 maj 2011

Små fynd

Hej hej!

Igår var jag iväg en sväng till Dollar store för handla tvättmedel,schampo och sånt där som man behöver i vardagen.Men då det varken fanns schampo,balsam eller tvättmedel råkade det hoppa ner två andra saker i korgen istället.

Jag är ju som sagt otroligt svag för porslin så när jag såg den här lilla godsaken var det ingen tvekan,den skulle följa med hem!



Prickigt är somrigt och härligt!

Den passar så fint till mina servetter,vispskålen som jag också köpte på Dollar för några år sedan och kökshandduken som fyndats på Ullared.


Det andra fyndet är sötaste plåtburken.Även plåtburkar i alla olika former och färger är något som verkligen älskar,gamla som nya! Än så länge har jag inte fyllt den med något,men varför inte förvara småkakor i den?

Ganska söt va? :)

Dom här burkarna förvarar jag olika tesorter i och en med kaffe. Jag har några fler,men har inte alla framme.Ser nu att det blev ganska mörka bilder,men förhoppningsvis går det att se ändå.



Något mera man aldrig kan få för mycket av är hyllplan i köket så man kan ha mycket porslin framme och nära till hands.Sedan är det så mycket roligare att kunna se sitt porslin.Här i köket finns 3 mindre hyllplan och ett längre där jag har alla mina älskade tillbringare.


Det är otroligt svårt att ta bilder i köket just nu,så jag får nog återkomma med flera bilder därifrån när det är lite bättre ljus.


Nästa inlägg kommer handla om sovrummet.Vilket lyft det blev när jag målade väggarna VITA!!
Sedan ska jag även visa något jätte fint som jag nyss fick av mamsen.En ledtråd: Något som man sover med :)


Kram Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar