lördag 31 januari 2015

Mamma




Hej !

Ja visst, nu är det ett bra tag sedan jag uppdaterade här inne, men det har funnits annat å göra, om man säger så. Med en liten hemma finns inte tid över till annat, inte så mycket i alla fall. Jag hade egentligen tänkt göra ett julinlägg, jag tog bilderna men längre än så kom jag inte. Nu är det ju lite för sent för ett sånt inlägg ;) Nä nu vill man blicka framåt mot ljusare dagar som tids nog kommer. Våren känns faktiskt inte allt för långt borta, trots att det idag yr snö från alla håll och kanter. Inne försöker jag plocka fram och plocka bort saker när en liten stund finns. Det är skoj å förnya lite, även om det är med gamla saker som fått lämna plats åt annat. Jag är sugen på att börja smyga in lite mera pastell ju närmare våren kommer, den känslan brukar ständigt återkomma varje år vid den här tidpunkten :)

Den här veckan som gått har det varit förkylt och hängigt här hemma. Det var jag som åkte dit den här gången. Jag tajmade ju in förkylningen tämligen bra, lagom till sambon åkte på jobb och jag blev själv med lille busen. Kändes inte optimalt. Tur för mig att jag har den bästaste av alla mammor som ställer upp i vått och torrt, i ur och skur. Hon kom och avlastade mig lite så jag kunde vila och få sova en natt själv, det var välbehövligt och välkommet må jag säga. Igår kom hon med gott fredagsfika och en bukett vita tulpaner. Det piggar ju upp den snorigaste dagen som helst !

Idag är jag mycket piggare, tack och lov ! Nu håller jag tummarna för att lilla hjärtat ska klara sig undan förkylningsbacillerna. 




3 kommentarer:

  1. Hej igen Linda. Tråkigt att du blev dålig,men hoppas att lillen klarar sig i alla fall. Instämmer i att du har världens bästa mamma! Ha det gott! Kram Ellenor

    SvaraRadera
  2. Hej Ellenor ! Ja det får vi verkligen hoppas att han gör ! Jag tar alla förkylningar bara han får klara sig. Visst har jag det :) Skoj å ses häromsistens ! Ha det fint ! Kram

    SvaraRadera
  3. Ja vi har ju världens bästaste mamsen 😊❤️
    Kram sis

    SvaraRadera