tisdag 17 maj 2011

Sötaste porslinet!

Hello tisdag!

Som jag nämnt tidigare så är jag en riktig 'sucker' för porslin! Gammalt fint porslin,gärna blåvitt också som är så somrigt.Det skulle behövas ett mycket större kök med många hyllor om jag skulle få plats med allt mitt porslin,men just nu får bara det som jag tycker allra mest om stå framme på mina kökshyllor.Det brukar väl varieras till en viss del efter årstiden,nu till sommaren har jag plockat fram det sötaste jag har i porslinsväg.

Dom här kaffekopparna med fat och assietter råkade komma i min väg för ett bra tag sedan nu och jag kunde ju bara inte låta bli att ta med hem! Det var då en bekant (ja samma som jag fick strykjärn,mjölkkanna och sjal av i vintras) skulle göra sig av med lite saker som dom dök upp.Hon hade ställt fram en massa saker och det vara bara att ta det jag ville ha,så där stod dom och väntade på mig!


Åter igen,mörka bilder...





Även dom här små fina skedarna och gafflarna fick jag!






Den somriga brickan fick också följa med mig!


Känns inte så dumt att servera sommarfikat med det här porslinet,kanske lite jordgubbspaj ute i det gröna!

Ha nu en fortsatt bra dag!

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar