fredag 22 mars 2013

Påskigt å vårligt


I hallen har jag pyntat  lite nu inför påsken. Påskäggen som jag målade får ligga i korgen,tycker dom blev så söta där och riset med sina vita fjädrar passar fint till.Något mer behövs inte.



Pärlhyacinten jag köpte på Ica maxi har nu slagit ut och blommar för fullt ! Så vacker i sin enkelhet !



Fick klippa av blommorna på ranunkeln då en liten kisse hade ätit upp alla bladen.Vasen efter mormor är så söt och passar till små blommor.



Hittade ett fint påskägg på ica maxi som jag inte kunde låta bli,det sista var det tydligen också :) Ibland har man tur ! 



Den här lilla sötsaken vill man nästan äta upp !


Hej hopp fredag 

Påsk nästa vecka alltså ?? Lite svårt att fatta om man frågar mig. Vårdagjämningen var häromdagen så nu har våren äntligen kommit ! :) Känns skönt att äntligen ha den ljusa härliga tiden framför sig och ljusare blir det ju för var dag som går.Nu är det hög tid att peta ner alla frön i jorden och väcka pelargonerna. Längtar tills det är dags att skura balkongen med såpa,DÅ är det vår på riktigt !

Trevlig helg !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar