måndag 18 april 2011

Påskvecka

Hejsan!

Nu är vi mer än halvvägs in i april månad,helt otroligt! Dom senaste dagarna har verkligen bjudit på värme och sol och ett underbart vårväder.Hoppas nu att det håller i sig i fortsättningen också.
Idag var det dags att ta tag i lite tvätt,så jag passade på att hänga ut sängkläderna på tork i vinden för första gången i år.Känslan att gå och lägga sig i nytvättade sängkläder som torkat ute på sträcket är oslagbar! Härligt härligt!!

På torsdag början påsken och många går på långledighet,men inte jag då det blir jobb både lördag och söndag,men kanske det blir en tur till Blåkulla på torsdag? ;)

Förra veckan påskpyntade jag lite,ytterst lite,i form av mina pimpade påskägg.För några år sedan målade jag fyra påskägg,dom blev vita med en spets runt.Riktigt söta faktiskt.Nu ligger dom på zinkbrickan med några vita fjädrar.Det får bli mitt påskpynt i år.




Jag fick en söt bukett med påskliljor förra veckan som fick stå i min vita favorit tillbringare.Nu är dom på väg att blomma ut,men så här fina var dom förut.



Ha en bra start på den nya veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar