onsdag 25 februari 2009

Vardagsrummet och detaljer

Hej!

Endast några dagar kvar på den här månaden och solen har börjat visa sig mer och mer,vad underbart!Snön ligger som ett inbjudande vitt täcke på marken och gnistrar i solskenet och utomhus aktiviteter lockar.Mars nästa vecka och våren väntar runt hörnet,det är härliga tider vi har framför oss nu.

Idag tänkte jag bjuda på några bilder på mina nya soffor och detaljer från vardagsrummet.Eftersom vi spenderar mycket tid i just vardagsrummet,tycker jag att det är viktigt att det är ett rum som man trivs i och som man kan känna sig avslappnad i.Nyckeln till det är lugn och harmoni som man lätt skapar med att plocka undan 'plåtter' som bara står framme och bidrar till en stressande känsla.Ha istället bara saker framme som betyder något,saker som man verkligen tycker om och mår bra av.Många kuddar och ett par plädar i soffan ger en mysig känsla,sedan kan man ju också variera dessa efter årstiden.På vår och sommar har jag gärna några pastelliga detaljer som bryter av det vita.

Här kommer en liten bildkavalkad.


Sist men inte minst, mina två små vaser från IKEA,jag tycker nästan att de ser ut som karameller.


Redan onsdag och det är full fart mot helgen igen!



Ha en fin kväll!


Kram Linda

1 kommentar:

  1. Så fint du har det med vita möbler och blommiga kuddar!
    Ha det gott!

    SvaraRadera