lördag 7 februari 2009

Vacker amaryllis

Så var det lördag igen då!Tänk vad veckorna går fort,ibland känns det som om det bara är måndag och fredag hela tiden.För min del har veckan inneburit mycket jobb,så det är bara att tacka,le och vara glad!I torsdags kom äntligen de nya sofforna och vad jag har längtat!Det blev en tvåa och en trea från Ektorp,vita såklart.Vilket lyft för vardagsrummet,tänk vilken skillnad två nya soffor kan göra och den vita färgen är ju bara helt underbar!Vilken tur att det är tvättbar klädsel ifall det skulle råka hända en 'olycka'.Jag lägger ut bilder på sofforna lite längre fram.

I julas fick jag en vit amaryllis av mamma.Första gången den blommade bjöd den på sex vackra klockor.När den första stängelns klockor vissnat ner,kom en till upp med fyra nya som jag nu har kunnat njuta av.Jag funderar på att göra ett försök att spara den till nästa jul,det skulle ju vara roligt om jag mot alla odds skulle lyckas få den att överleva!För några år sedan ställde jag ut amaryllislöken på balkongen under sommaren,där fick den stå,bortglömd.Plötsligt började den blomma med sex klockor om jag inte minns fel.Mitt i sommaren!?Det var helt galet,men otroligt roligt!

Här kommer en bild på den vackra amaryllisen under första blommningen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar