torsdag 2 januari 2014

Nytt år




Gott nytt år !

2014 står det numera i kalendern. Det tar väl ett tag innan man lär sig att skriva "14" innan resten av siffrorna i dagens datum.

Nyårsafton blev en mycket lugn kväll på hemmaplan,en trerätters,trevligt sällskap och skål i bubbel ute på balkongen medan himlen lystes upp av alla fyrverkerier. Riktigt tjusigt må jag säga ! 

Ett gäng gäspar senare låg jag i sängen och somnade som en klubbad...Skönt att ha nära till sängen :) Nyårsdukningen blev som jag tänkt mig. Mycket silver med vit grund. I min fina kandelaber satt dom långa tjocka hemstöpta ljusen och brann så fint. 

Idag åkte äntligen julen ut ! Samtliga stjärnor, dom få tomtarna som fått komma fram och julgranen är nu puts väck ! Känns skönt att ta fram alla fönsterlampor igen och allt blir som vanligt igen. Nu längtar jag efter krispiga tulpaner ! :)


Trevlig kväll !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar