tisdag 21 januari 2014

Lite gammalt och "nytt"




I köket har lite färg fått smyga sig in. Har en tanke på lite mera pastell vart efter våren närmar sig. Det som är så bra med en vit grund är ju att man kan variera så mycket med färg. Små söta cupcakes i porslin har åter igen fått komma fram på bänken. En blommig kökshandduk har tagit plats på handdukshållaren och ett par tulpaner får stå i den vita trälådan på köksbordet. Den lådan med fyra "fack" ska nog få stå kvar ett tag,och innehållet kan bytas ut efter lust.


I helgen kom jag över ett fint gammalt trärent spinnrockshjul. Jag tycker kontrasten trä mot vitt är oslagbar ! Nu får det stå bredvid den gamla lådan jag hittade i en ladugård i somras. Passar riktigt bra ihop :) Kommer jag på något annat att göra med hjulet lär ju visa sig,men just nu tycker jag det är så fint där det står. Enkelt och vackert och påminner om svunna tider,precis som jag vill ha det ! 

Det var allt för den här gången

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar