måndag 30 mars 2009

Sommartid

Hej hej!

Äntligen har vi fått sommartid,vilket gör att eftermiddagarna har blivit härligt mycket ljusare och ännu ljusare blir det!Till min besvikelse hade det snöat en massa natten till lördagen så den bara backen hade blivit snötäckt igen,och det fortsatte att snöa stora delar av lördagen.Idag är det plusgrader och snön har blivit till blask,men det går i alla fall åt rätt håll nu.Att det är första april på onsdag känns helt overkligt!Vart har tiden tagit vägen egentligen?På jobbet har semesterlistorna kommit fram och det är dags att planera semestern,men eftersom jag bara jobbar som vikarie kommer jag väl att få jobba stora delar av sommaren som vanligt.Det ska bli spännande och se hur årets sommarväder kommer att bli.

Häromdagen inhandlade jag några fröpåsar,däribland blomfrön som jag aldrig tidigare har använt så det ska bli roligt att se resultatet av dem.I år tänkte jag även så krukpersilja och kanske några örter.Tomater blir det varje år,det är ett måste då det är så gott med egna solvarma tomater!Pelagonerna har ej fått komma i ny jord men snart så ska jag ta och försöka väcka dem igen,undrar hur många det är som har överlevt vintern.Om ett par veckor eller så tänker jag nog handla några penseér till några lådor på balkongen så att det blir lite vårfint där ute.

Snart är det ju påsk också,så idag tänkte jag visa några påskiga bilder,mina målade påskägg och några påskliljor. Men först ett annat litet vårtecken som jag hittade längs husväggen härom veckan!



Nu önskar jag dig en bra start på veckan!


Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar