tisdag 17 mars 2009

Förvaringsburkar

Hejsan!

Solen skiner och det droppar från taket!Idag har jag för första gången i år suttit på balkongen med en mugg kaffe,kissarna följde med ut dom också.När jag kikar ner mot gården och rabatten efter husväggen ser jag något som lyser gult,det är de första lökarna som slagit ut!Det här är den första dagen som jag verkligen har känt av vårkänslorna på riktigt.Härligt!

När jag går på loppisar är förvaringsburkar något som jag alltid kikar efter,och några fynd har jag gjort.Jag tycker att det är fint och ser hemtrevligt ut med gamla burkar i köket,men även nya,de fina glasburkarna från IKEA är inte alls dumma heller.

Här kommer bilder på några av mina burkar:

Dessa har jag mitt te i



Ljus och gamla kakformar.....



Mjöl och socker...



Små söta....



Gamla....



Barndomsminne....



Ett resminne.....






Den bruna gamla burken kommer från min mormor.Hon förvarade sin knappar i den och jag tyckte det var jätte roligt att leka med dem när jag var liten.Nostalgi....Snäckorna i burken kommer från Thailand,där jag var i början på förra året...En helt underbar resa!


Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar