onsdag 18 september 2013

Höstrusk


Jag har sagt det förr och säger det igen; Dollarstore har många fynd ! I somras köpte jag två fina zinkstrutar som jag tänkte sätta ljung i framåt höstkanten,och så här blev det :) 



Jag fortsatte att höstpynta på balkongen efter att jag röjt bort i stort sett alla sommarblommor. Dom två stora konservburkarna fick bli krukor,tycker det blev en snygg effekt mot trämaterialet. Den gamla trälådan är ett av sommarens ladufynd ! 


Hej höst !

I måndags kom den med besked,hösten alltså ! Över en natt slog det om från sol och sensommarvärme till regn och rusk och kraftig blåst.Regnet har piskat in på balkongen och blött ner allt,mattorna är genomsura och dom gamla pinnstolarna har jag fått plocka in så dom inte förstörs. Det är bara att acceptera,höstrusket är här nu. Det mysiga med det är ju att kunna mysa inne,skrota runt i mysbrallor,en kaffemugg i handen och tända en massa ljus :)

Idag tog jag tag i projektet att städa köket,skura i alla skåp osv. Har kommit en bra bit på vägen men det tar ju en himla tid att plocka ur och ställa tillbaka allt igen. Skönt ska det blir när det är klart !

Ha en mysig regnonsdag !

Kram Linda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar