onsdag 10 oktober 2012

Kastanjer & vintips





För några år sedan hade jag lyckan att få plocka kastanjer ! Torkas och dom kan användas år efter år till olika arrangemang. Idag gjorde jag det väldigt enkelt för mig då jag bara lade dom i en glasskål med några värmeljus. Ibland räcker det lilla för att det ska bli fint,lagom höstigt blev det också :)




Onsdag och lill-lördag ! Vad är då mer passande än ett litet vintips ? ;) Det här vinet föll mig smaken direkt måste jag säga,otroligt mjukt och behagligt och passar nog utomordentligt till en mustig köttgryta.Ikväll ska jag prova något nytt som jag häromdagen ramlade över,färska kokta rödbetor med chévre och honung som gratineras i ugn.Kan bli en höjdare,det låter otroligt gott ialla fall ! 



Ha en mysig kväll i höstmörkret !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar