torsdag 22 mars 2012

Ljuvliga rosor och loppisfynd


Titta,nu är årets frön inhandlade! Basilika och dill är självskrivna varje år,likaså tomat. Basilikan är så härlig att ha stående i köket med sin doft och grönska. Men lite besviken över att det inte fanns petunia frön,jag får kolla på annat ställe. Tänkte även prova stor solros,tycker dom är så vackra.



På dagens loppissväng hittade jag 2 fina stora krukor för en tjuga styck.Vita krukor kan man väl inte ha för många av ? :)





En bukett rosor med ljuvligaste rosa färgen! Jag bara älskar rosor och tycker att man gott kan unna sig en bukett lite då å då,det är vardagslyx! Vasen dom står i är efter min mormor och är en favorit här hemma,inte bara för att den är så vacker utan även för att mormor har haft den.

Torsdag idag och helgen väntar åter igen runt hörnet. För min del innebär det jobb,men det brukar gå bra det med.Det bara svischar till så är det måndag igen!

Men vart tusan tog den här månaden vägen egentligen ??!!

2 kommentarer:

  1. Haha jadu månaden flög förbi! Härligt att se att det är flera som är i odlar tagen, här ska det sås prynadspumpor. Har haft pipi på dessa sedan flera år tillbaka! Ha en fin kväll vännen, kram L

    SvaraRadera