söndag 5 februari 2012

Lite nytt å lite nom nom våffla









Oj oj vilka kalla dagar det är nu! -24 igår och jag frös om näsan när jag vågade mig ut men det är ju härligt att solen kikar fram.Kanske vi får se den lite oftare nu framöver,hoppas hoppas!

Söndag idag och februaris första vecka är snart till ända.Solen visar sig även idag och letar sig in i vardagsrummet, och det är så där vintrigt,kallt och krispigt ute.Väldigt vackert! Idag har det städats och tvättats några maskiner,soffans kuddfodral och sängkläder blev det den här gången. Det var på tiden att kuddfodralen tvättades nu då katterna gärna ligger på soffan blir det ganska smutsigt efter en tid. Bäddar rent i sängen görs väldigt ofta,ibland blir det två gånger i veckan då jag vill att det ska kännas rent och fräscht där.

Lunchen idag bestod av frasiga våfflor med grädde och jordgubbssylt,nom nom :) Det är alltför sällan man äter det,kanske måste bli ändring på det...

Lite nytt i köket har det också blivit. Gjorde några fynd på Dollarstore i veckan i form av söta servetter,tanken är att dom ska läggas fram till den stundande födelsedagen om några veckor. Jag hittade även fina vita äggkoppar i porslin,2 st för 10 kronor är ju ett riktigt fynd tycker jag.Måste nog köpa ett par till tror jag. En praktiskt glasburk till mina tepåsar fick också följa med hem.

Sist men inte minst,en ny fin laptop har jag också investerat! Är riktigt nöjd med den och det kändes som att det var på tiden nu.Den gamla får hänga med som en slit och släng dator.

Måndag imorgon då,ny vecka och nya tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar