måndag 10 september 2012

Lite ditten och datten









Hmm ja man ju undra hur jag lyckas med alla dom här bloggpauserna ?? Insåg idag att det är länge sedan det blev en uppdatering här och kände att jag måste väl ändå göra ett försök ? Jag tycker tiden bara springer iväg och vi är alldeles strax i mitten på september !! Jag kommer aldrig förstå mej på tiden...

Nåväl,måste visa mina små super söta prydnadspumpor som jag lyckades odla fram i somras ! Första gången jag provade och det kommer garanterat bli flera gånger. Nu ska dom bara få torka så dom håller ett tag. På promenaden idag blev jag så sugen på att plocka in lite rönnbär och göra något på en bricka med ljus,för att få lite höstig och mysig känsla inne. Det blev väldigt enkelt men ändå ganska fint tycker jag


.En liten present till en vän som fyller år imorgon har jag också fixat idag ! Jag tyckte hjärtat var så fint,det får hon som tack för att hon varit min fina vän i alla dom här åren vi känt varandra. Imorgon blir det lite uppvaktning och födelsedagsfika,det ser jag fram emot !!

Förra veckan blev det en sväng till Birsta för att fylla ljusförrådet här hemma,det sinade ordentligt och massor av ljus är ett måste så här års,eller hur ? Vad vore hösten utan mys och tända ljus om kvällarna ? Det blev doftljus,blockljus,kronljus och värmeljus för hela slanten,så nu borde det räcka ett litet tag ialla fall ! :) En fin stor lampskärm fick även följa med hem,den ska hänga i sovrummet tänkte jag,tror det kan bli riktigt bra. Ett par vackra blommor fick hänga med också.Kände att jag ville uppdatera lite i köksfönstret så dom vita pelargonerna fick åka in i sovrummet istället.


Idag har det varit ett helt underbart höstväder med sol och hela 17 grader ! Hoppas det håller i sig,regnrusk får vi ju tids nog !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar