onsdag 26 oktober 2011

Mysfaktor

Det absolut mysigaste med hösten är ju att man med gott samvete kan vara inne.Tända ljus och gå runt med en mugg kaffe i handen och pyssla med det man vill,det är hög mysfaktor det.

Eftersom jag inte har lyckats fixa med överföringen från min systemkamera får jag så länge nöja mig med mobilkameran.Jag fick köpa en usb kabel till vrakpris igår av killen i butiken.Den var uppackad och låg under disken.Hur lycklig blev inte jag då?Glad i hågen såg jag mig själv föra över alla bilder till datorn där man får en helt annan perspektiv på dom.Efter lite fix med installation av program var det bara finliret kvar och jag kunde snart börja föra över...Trodde jag ja.Det visade sig efter en massa trixande hit och dit att det inte gick att installera drivrutinerna på kameran.

Suck!

Ut på nätet och kolla runt där.Tydligen är det flera som har samma problem,men att det går att ordna,om man orkar sätta sig ner och trixa ännu mera...Det orkar inte jag göra så det får nog bli en tripp tillbaka till butiken och köpa sig en kortläsare istället,precis en sådan som killen först rekommenderade men som jag skippade då jag fick kabeln för 4 guldtior om jag ville?

Ibland blir det inte som man tänkt sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar